چاپ        ارسال به دوست

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی؛

نشست معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با کارشناسان گروه های آموزشی برگزار شد

   معاون آموزشی و مدیر امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز (سه شنبه) در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی (1400- 1399) ، نشستی با کارشناسان گروه های آموزشی برگزار کرد .

    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در این نشست، کارشناسان گروه های آموزشی مسایل مربوط به کار خود و نقطه نظرها و پیشنهادها در ارتباط با امور مربوطه را بیان داشته و دکتر" آرش میراب زاده " معاون آموزشی دانشگاه و دکتر " سهیلا شهشهانی پور" مدیر امور آموزشی نیز با توجه به شرایط کرونایی کشور، انجام امور آموزشی بصورت منظم و دقیق در گروه ها و جدیت در پیگیری درخواست های آموزشی دانشجویان و پاسخگویی به نیازهای آموزشی آنان  از طریق  فضای مجازی را متذکر شدند.

   دکتر میراب زاده معاون آموزشی دانشگاه در ابتدای سخنانش، ضمن گلایه نسبت به تاخیر و یا عدم حضور برخی از کارشناسان در این جلسه، درعین حال از عملکرد خوب همکاران کارشناس که کارهای متفاوتی را در گروه ها بعهده دارند، تشکر و قدردانی کرد.

   معاون آموزشی دانشگاه در وهله اول، از کارشناسان گروه های آموزشی خواست تا ضمن درک متقابل از شرایط یکدیگر، ارتباطی مستقیم، صریح و روشن با ستاد آموزشی دانشگاه، داشته و مسایل و مشکلات خود در گروه ها را مستقیما با مسئولان آموزشی دانشگاه در میان بگذارند.

   وی با توجه به شرایط کرونایی کشور و تداوم آموزش ها بصورت مجازی، نکاتی را درباره چگونگی برقراری ارتباط تنگاتنگ بین " اعضای هیات علمی ، دانشجویان و ستاد آموزشی دانشگاه " و پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانشجویان از راه دور متذکر شد.

     دکتر میراب زاده گفت: کارشناسان ، رابطان بین سه گروه " هیات علمی، دانشجویان و همکاران در ستاد آموزشی دانشگاه " هستند که باید با آگاهی لازم این ارتباط را مدیریت کنند، بطوری که می توانند با استفاده از روش های مختلف، اطلاعات مربوط به دانشجویان را ثبت و ضبط کرده ، از محتوای بخشنامه ها و آئین نامه ها آگاهی داشته و نحوه ارتباط با ستاد آموزشی  و اساتید را بخوبی بدانند.

    وی، وجود مجموعه ای از تمامی اطلاعات مربوط به دانشجویان را در گروه ها ضروری دانست و گفت: درصورتی که برای برخی از تصمیم گیری ها نیاز به اطلاعات و آمار دانشجویان باشد، وجود این مجموعه از آخرین اطلاعات مربوط به دانشجویان می تواند به انجام امور آموزشی و تصمیم گیری های مربوطه سرعت ببخشد.

   وی همچنین از کارشناسان خواست تا به دلیل شرایط کرونایی، برنامه ریزی و زمانبندی مشخصی نسبت به حضور فیزیکی خود در دانشگاه داشته باشند و در مواقعی که حضور فیزیکی در دانشگاه ندارند، حتما به نیازهای آموزشی دانشجویان بصورت آنلاین و در فضای مجازی ، پاسخ بدهند.

    دکتر میراب زاده با اشاره به ضرورت آگاهی دانشجویان از آئین نامه ها و ابلاغیه های آموزشی ، اظهار داشت: اکثر دانشجویان از محتواهای آئین نامه ها و بخشنامه ها اطلاع ندارند و کارشناسان باید ضمن آگاهی و اشراف خود نسبت به محتوای آئین نامه ها، از هر روش ممکن و یا با برگزاری جلسات با دانشجویان، اطلاع رسانی این محتواها را برای دانشجویان داشته باشند.

    وی از کارشناسان خواست تا مراقبت لازم نسبت به وضعیت دانشجویان و جلوگیری از افزایش سنوات آنان داشته باشند و با تنظیم جدولی از وضعیت هر دانشجو و ارتباط مستمر با دانشجویان، مساله سنوات و سقف پایان نامه ها را به آنان یادآوری کنند،  ضمن آنکه باید درخواست های مربوط به مرخصی تحصیلی، حذف ترم و واحدهای درسی دانشجویان با مستندات مربوط به دلایل آن و اظهار نظر مدیران گروه های آموزشی، جهت بررسی به شورای آموزشی دانشگاه ارجاع داده شوند.

   معاون آموزشی دانشگاه، تسریع در ارسال برنامه کلاس ها به ستاد آموزشی دانشگاه را ضروری دانست، و تاکید کرد: حتی الامکان باید امور دانشجویان در گروه ها حل و فصل شوند و کارهای دانشجویان بی جهت به ستاد آموزشی دانشگاه ارجاع داده نشوند.

   وی با اشاره به اینکه در مقطع زمانی فعلی، بیشترین مشغله ستاد آموزشی دانشگاه مربوط به دو بخش " ثبت نام ها " و " فارغ التحصیلان " است، گفت: ثبت نام ها بصورت آنلاین انجام می شود و باید بر فرآیند آن نظارت کامل داشت و پاسخگوی سئوال های دانشجویان در این بخش بود، ضمن آنکه فارغ التحصیلان نیز باید برای انجام امور فارغ التحصیلی بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند تا در شرایط کرونایی ، مراجعات آنان به بخش های مختلف دانشگاه کاهش یابد.

    دکتر میراب زاده همچنین بر پاسخگویی سریع و بموقع به مکاتبات اداری توسط کارشناسان و مدیران گروه های آموزشی تاکید کرد و افزود:  کنترل روزانه کارتابل کارشناسان و همچنین مدیران گروه های آموزشی توسط خودشان ضروری است.

    وی ادامه داد: برخی از مکاتبات فوریت دارند و لازم است تا بصورت روزانه کنترل شوند، ضمن آنکه باید سایت های گروه ها با تازه ترین اطلاعات به روز باشند و لینک مربوط به اساتید گروه ها و اساتید مدعو برای آگاهی دانشجویان، در سایت های گروه ها قرار بگیرد.

    وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، نسبت به امور خارج از وظیفه کارشناسان که در گروه ها به آنان محول می شود، تذکر داد و از آنان خواست تا با بازنگری برعملکرد خود و فعالیت کیفی خوب، به روند اجرای امور آموزشی گروه های مربوطه، نظم و سرعت ببخشند.

   معاون آموزشی دانشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارتقای آگاهی اعضای هیات علمی، مدیران گروه ها و کارشناسان نسبت به چگونگی استفاده از سامانه های آموزشی و انجام امور بصورت آنلاین  را از برنامه های معاونت آموزشی طی روزهای آتی ذکر کرد.

   وی تاکید کرد که هدف مسئولان دانشگاه، انجام امور با حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید است و در فرآیند امور آموزشی، تا حد امکان به مشکلات دانشجویان رسیدگی و در رفع آنها اقدام خواهد شد.

*****

   دکتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز طی سخنان کوتاهی از رفع مشکلات سیستم نوید بعد از فرآیند حذف و اضافه دروس گفت و استفاده از سیستم " هم آوا " بجای سیستم سماء را از جمله برنامه های این مدیریت ذکر کرد.

   وی افزود: سیستم هم آوا ، تحت وب است و در نتیجه، در خارج از دانشگاه نیز کاملا قابل دسترسی است و مدیریت آموزشی برنامه دارد تا بتدریج بخشی از امور آموزشی، از طریق این سیستم ارجاع داده شوند.

*****

   در ادامه این نشست، دکتر نورالدین کریمی رئیس دفتر حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز با اشاره به رونمایی از سایت جدید دانشگاه، پیشنهاد داد که برای آگاهی دانشجویان از چگونگی امور آموزشی و محتواهای آئین نامه ها و بخشنامه ها  ، تمام اطلاعات مربوط در سایت گروه ها بارگذاری شود تا از حجم مراجعات و تماس های دانشجویان با گروه ها کاسته شده و با به روز نگهداشتن این اطلاعات، دانشجویان همیشه به آخرین اطلاعات آموزشی دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


١٧:٤٩ - سه شنبه ١٨ شهريور ١٣٩٩    /    عدد : ١٧٢٧٤    /    تعداد نمایش : ٢٥٥


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج